avatar Ten blog rowerowy prowadzi eranis z miasteczka Opole. Mam przejechane 15962.04 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.27 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy eranis.bikestats.pl
  • Sprzęt Górski od Magdy

Rottnest Island z Magdą

Piątek, 20 marca 2020 · dodano: 19.05.2020 | Komentarze 5

Ledwo doszłam do siebie po przeżyciach z kampingu, a tutaj trzeba się już na kolejny wyjazd zbierać. Przyspieszony zresztą, bo koronawirus zaczął sobie coraz śmielej z dnia na dzień poczynać i w planach było zamknięcie wyspy dla odwiedzających.
Nazwa wyspy pochodzi od.... no właśnie, to ciekawe. Pierwsi ludzie, którzy tu przybyli, myśleli, że endemiczne dla tej wyspy malutkie kangurki zwane quoakmi to szczury, nazwali więc to miejsce Wyspą/Gniazdem Szczurów. Aby nawiązać to tej pierwotnej nazwy, ale przywrócić godność małym mieszkańcom, dzisiaj to jest Rottnest. Więcej szczegółów o wyspie tutaj: https://www.rottnestisland.com/
Kangurki są symbolem wyspy, są urocze i bardzo towarzyskie. Śpią pod kawiarniami, oczywiście ludzie je dokarmiają i głaszczą, co, a jakże, oczywiście, jest zabronione. Ciekawostką jest to, że wyspa jest kompletnie zamknięta dla ruchu samochodowego, można tutaj jeździć tylko na rowerach lub specjalnym autobusem. Była tutaj kiedyś baza wojskowa, my zamieszkałyśmy w budynkach oficerskich, zamienionych teraz na hostel. Nocleg tutaj w sezonie, to marzenie! Miejsca na sezon trzeba rezerwować z dwuletnim wyprzedzeniem.
Dzisiaj robiłyśmy objazd jednej połowy wyspy.
Link do mapy: https://www.endomondo.com/users/18457158/workouts/...

Chyba tak jest w raju dla lubiących sporty wodne

Stara mapa Rottnest Island w wojskowych barakach

Jak w wojsku, ale łóżka całkiem wygodne. Pobudki ani porannego apelu na szczęście nie było