avatar Ten blog rowerowy prowadzi eranis z miasteczka Opole. Mam przejechane 15962.04 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.27 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy eranis.bikestats.pl

Luty, 2017

Po Szczecinie

Piątek, 17 lutego 2017 · dodano: 17.02.2017 | Komentarze 3

Z braku innej opcji, ze względu na pogodę i jutrzejsza planowaną dłuższą wycieczkę, tylko załatwianie spraw w mieście. Ależ ja jestem moblina na tym rowerze - wszędzie mogę się szybko dostać, auta stoją a ja jadę. Jedyne czego nie lubię w tym, to ciągłe zapinanie i odpinanie oraz "rozbieranie" roweru.

Niedokończona przejeżdżka.....

Czwartek, 16 lutego 2017 · dodano: 17.02.2017 | Komentarze 11

Zapowiadało się całkiem fajnie... Piękna pogoda, czas między ranną a popołudniową pracą.. Pojechałam sobie na Meridzie do Niemiec, wiatr słabiutki. Do Ladenthin jechało się super, mimo górek. Było mi bardzo gorąco, ręce mi się nawet spociły w zimowych rękawiczkach. I nagle trach, w pierwszej chwili nie wiedziała, co się stało - pedały przestały się kręcić, słyszałam jak spada łańcuch. Myślałam, że szybko opanuje sprawę, ale okazało się, że pękł hak. Tylne koło zupełnie się zablokowało, a ja jestem 16 km od pracy w której mam być za niecałą godzinę, z 7 od miasta, akurat na drodze, gdzie jest bardzo mały ruch. I jeszcze muszę nieść rower, bo opcja jest taka, że mogę go ciągnąć po ziemi ścierając tylną oponę. I tak nieco się starła, bo ja po prostu nie miałam siły jej nieść - mimo 8 kg niewygodna pozycja uniemożliwiała niesienie, nawet w dwóch rękach. Pech chciał, że akurat moje dwie zmotoryzowane przyjaciółki nie mogły mi dziś pomóc, bo miały sajgon w pracy, a męska część znajomych nie miała auta, więc zostałam skazana sama na siebie. I tak się wlokłam od Ladenthin, przez Warnik, w stronę Będargowa. Nie minął mnie ani jeden samochód, nie mówiąc już o takim, który byłby chętny zabrać mnie i mój ubłocony rower. A czas sobie mijał... Była już prawie 14, decyzja była szybka - rower ukryłam w krzaczorach, wychodząc ze słusznego założenia, że łatwiej złapię stopa sama niż z bagażem tak nietypowym. Ale serce miałam pod gardłem, perspektywa była taka, że przyjadę po niego dopiero za 3 godziny!! Ale to było jedyn rozsądne wyjście.Jeszcze z 15 minut kroczyłam poboczem, aż nadjechał mój wybawca... Przygodę oceniam jako wyjątkowo do dupy.
Oto jak wygląda obecnie mój rower:

Wieczorem rower leżał dokładnie w tym rowie, którym go zostawiłam. Dziś byłam w serwisie, na razie trzeba zamówić hak. Odkryłam jeszcze, że wyrwało ze dwie, trzy szprychy i klocek hamulcowy się odkręcił. Ale wszystko będzie dobrze:))

W końcu bez kominiarki:)

Środa, 15 lutego 2017 · dodano: 15.02.2017 | Komentarze 7

Nie musiałam zakładać tej okropnej kominiarki, która psuje mi fryzurę.. A gdy wracałam koło 14, to już nawet kaptura nie zakładałam. Cudownie było, cieplutko, słaby wiatr - gdybym nie miała dziś dnia doktorowego, to pojechałabym 200 km, w weekend nie będzie już tak ładnie. Ale nic to, trzeba cieszyć się każdym ciepłym dniem. Jedyny minus - ludzie wylegli do parku, był wózkoterror, a teraz już tylko czekam na moich ulubionych rolkarzy - na razie jest błotko, więc jeszcze się czają.

Trochę cieplej

Wtorek, 14 lutego 2017 · dodano: 14.02.2017 | Komentarze 0

Jak ja lubię moje wolne wtorki, które czasem mi się niespodziewanie zdarzają! Pospałam sobie do oporu, a rano temperatura była znowu niezachęcająca do wychodzenia z domu. Więc zebrałam się dopiero koło 11. A że miałam takie różne sprawy na mieście i trzeba było zostawiać rower na parkingach różnych, pojechałam Uni. I to był dobry wybór zwłaszcza w zderzeniu z lodową pokrywą parku Kasprowicza. Długo już tamtędy nie pojadę - śnieg, na wyjeździe czysty lód, błoto jakieś. Fatalnie to wygląda i fatalnie się po tym jeździ. Trzeba poczekać do prawdziwiej wiosny.
Do kilometrażu dodałam kilka kilometrów z wczoraj, kiedy to stać mnie było tylko na dojazd i powrót z pracy, oraz dzisiejszy szybki popołudniowy skok do gabinetu, których to tras szkoda nawet nagrywać.

• Temperatura -0.5°C

Pochmurna przejażdżka na Prawobrzeże

Niedziela, 12 lutego 2017 · dodano: 12.02.2017 | Komentarze 1

Pogoda nie zachęcała, ale co tam - trochę się przejadę, bo mam głód rowerowy. A że nie mam za dużego wyboru co do ścieżek, to tym razem - ponieważ dziś jest mniejszy ruch - wybrałam Prawobrzeże, bo rzadko tam bywam:)
Było dość przyjemnie, ale zimno, już mi chyba całe skumulowane ciepło uciekło. Jakoś tak ciężko się jechało, zwłaszcza pod wiatr.
Nie lubię aż tak zimnej zimy:((

• Temperatura -4.0°C

Na rozjazd

Sobota, 11 lutego 2017 · dodano: 12.02.2017 | Komentarze 1

Nawet jakieś tam słoneczko było... Ale jak jest zimno to przekonałam się wracając - pod wiatr kompletnie straciłam czucie w palcach u stóp. Ten wschodni podmuch jest bardzo zimny, wręcz arktyczny. A termometr na liczniku rowerowym na Ku Słońcu, wesoło pokazywał +3 stopnie - na mój gust  było -4, a odczuwalna z -10. No ale nie będę się z maszyną spierać:)
Ponieważ jakiś fetyszysta zwinął mi ze sznurka na Teneryfie moje jedyne majteczki z pieluszką, dziś miałam cierpienia pewnej części ciała, bo żadne moje zimowe spodnie nie mają odpowiedniej wkładki. To będzie najpilniejszy zakup tego tygodnia!

• Temperatura -0.5°C

W słoneczku

Piątek, 10 lutego 2017 · dodano: 10.02.2017 | Komentarze 6

Po pracy, której po długiej przerwie było sporo, wyszło słoneczko. Było pięknie, wiatr w większości pomagał. I znowu nie zmarzłam...
Nagrał mi się jakiś dziwny początek trasy, proszę wziąć na niego poprawkę.

• Temperatura -4.5°C

Aklimatyzacja

Czwartek, 9 lutego 2017 · dodano: 10.02.2017 | Komentarze 0

No i koniec upałów...Ale nie było źle, jakoś tak skumulowałam ciepło, że dziś tylko kciuki mi zmarzły - także fajnie:)
Jedna wywrotka na czystym lodzie, przy wyjeździe z parku Kasprowicza. Ja to jestem jednak zimnolubna...

Cieplutka przejażdżka

Niedziela, 5 lutego 2017 · dodano: 10.02.2017 | Komentarze 2

Oj jak było fajnie:)) Dzięki uprzejmości djtronika (jeszcze raz dziękujemy Janku) miałyśmy z Olą mapy Teneryfy na Garmina, dwie różne dla pewności. Bo to w ogóle był pomysł Oli, żeby na wyspie pożyczyć rowery, chociaż na jeden dzień. Nie mogłyśmy ich trzymać 24 godziny, bo mieszkałyśmy wysoko w górach, a wypożyczalnie były ok. 50 km od nas. Więc czekałby nas poranny zjazd, w niskiej temperaturze, bo różnica między naszym miastem a obszarami nad oceanem wynosiła ok 6 stopni. Nie miałyśmy ciuchów na taki zjazd, więc posiadałyśmy rower tylko w godzinach otwarcia wypożyczalni. Ale i tak było warto!! Jeździłyśmy głównymi drogami, było sporo podjazdów, ale cały powrót z Los Gigantoś to był jeden, długaśny zjazd!. Trzeba było się ubrać nawet:) Ola opracowała trasę i była baaardzo fajna i wcale nie płaska. Zadebiutowały letnie ciuchy rowerowe...które zaraz po powrocie powędrowały do szafy i czekają niecierpliwie na swoją kolej.. Co tu pisać, niech zdjęcia mówią, chociaż jakieś takie porozciągane

Moja maszyna:)

Mistrzyni drugiego planu...

Czy widać drugi brzeg??

Najlepsze buty rowerowe na lato:)

Ekwipunek.

Sława BBT dotarła i tutaj.

Nasze hiszpańskie rumaki.

Na powrót, który był wielokilometrowym zjazdem, trzeba było się ubrać.